Monday, August 13, 2007

DOKTORA ÖĞRENİMİ (LİSANSÜSTÜ ÖĞRENİM) GÖRME SUÇU - 4. yazı - 19.04.2001



YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI

Bilkent/ ANKARA


Sayı : B.30.0.APK.0.00.00.05 / 08 - 3097 - 8573

Konu :

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNE

İLGİ: a) 09.10.1997 tarih ve 9495-20169,

b) 29.07.1998 tarih ve 709I-16646,

c) 17.09.1998 tarih ve 9015-20947 sayılı yazılarımız.

Bilindiği üzere, Yükseköğretim Kunımlanmızm öğretim elemanı ihtiyacını karşılamak amacıyla, araştırma görevlileri, 2547 Sayılı Kanun'un 33. maddesi uyarınca lisansüstü eğitim yapmak üzere yurtdışına gönderilmekte veya lisansüstü eğitimlerinin yurt içinde yapılması sağlanmaktadır.

İlgide kayıtlı yazılarımız ile araştırma görevlilerinin bulundukları şehir dışında lisansüstü eğitim yapmaları halinde 2547 sayılı Kanun'un 35. maddesi uyarınca mecburi hizmet yüklenmek şartıyla kadrolarının tahsis edilmesi, anılan Kanun'un 39- maddesi uyarınca yapılan görevlendirmeler ile veya idari izin verilerek eğitimlerini tamamlamalarına göz yumulmaması, göz yumanlar hakkında soruşturma açılması istenmiştir.

Üniversitelerimizden ve kişilerden Başkanlığımıza yapılan müracaatlarda anılan Kanun maddesinin yeni olduğu, adayların ilgi yazımızdan önce eğitime başladıktan beiirtilse de, 2547 sayılı Kanun'un yayınlandığı tarihten itibaren uygulanması gereken Kanun maddesi yeni olmayıp yönetmelikte, araştırma görevlilerimiz lehine sınavsız olarak yerleştirme yapılmasına ilişkin değişiklik yapılmıştır.

Eğitimlerine bulundukları şehir dışında, anılan Kanun maddesi uygulanmadan, devam edenlere ilişkin şikayetlerin yoğunlaşması üzerine Rektörlüklerimiz uyanldığı halde, bunlara ilişkin tekliflerin vaktinde Başkanlığımıza gönderilmemesi sebebiyle bazı araştırma görevlilerinin herhangi bir mecburi hizmet yükümlülüğü almadan eğitimlerini tamamladıkları veya anılan Kanun maddesi uygulanarak eğitimlerine devam etmeleri istenilen araştırma görevlilerinin mecburi hizmet yükümlülüğünden kaçmak için değişik mazeretlerle eğitim yapmaktan vazgeçtikleri bildirilmektedir.

Bu durumların önlenebilmesi için:

- Rektöriüklerimizce, öğretim görevlisi, okutman, uzman kadrosundaki Öğretim
elemanlarına bulundukları şehir dışındaki üniversitelerde lisansüstü eğitim
yaptinlmaması,

- Bulundukları şehir dışında lisansüstü eğitim yapan araştırma görevlilerine 2547 sayılı . Kanun'un 35. maddesinin uygulanması,

----------------------------------

Sayfa - 2

Kadroya atandüdan tarihten önce lisansüstü eğirime başlayan araştırma görevlilerine atandıkları tarih itibariyle 2547 sayılı Kanunun 35. maddesinin uygulanması,

Kanundan doğan mecburi hizmet yükümlülüklerini ödemeyenlerin (hizmet ya da parasal karşılığı) mecburi hizmet devirlerinde Başkanlığımız görüşünün alınması,.

Lisansüstü eğitimlerini anılan Kanun maddesi uygulanmadan yapanlar ve hanlara izin veren idareciler hakkında, soruşturma açılması gerektiği konulannda bilgilerinizi ve gereğini saygılarımla rica ederim.


Prof.Dr.Tuğmaç SAYRAÇ

Başkan Vekili


DAĞITIM:

- Üniversite Rektörlüklerine




Tel: (0312) 298 70 00

Tele*: 42839 - tcyk-tr Tetefax: 266 47 59 - 266 48 19 PK. 958 Ulus - ANKARA


No comments: