Monday, August 13, 2007

DOKTORA ÖĞRENİMİ (LİSANSÜSTÜ ÖĞRENİM) GÖRME SUÇU - 6. yazı - 16.03.2007 - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI


Sayı : B.30.0.A-GNS.0.00.00.05/08 - 1268 - 6983 16.03.2007

Konu : 2547 sayılı Kanun'un 35. maddesi



KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜNE

Bilindiği gibi yükseköğretim kurumlarımızın öğretim elemanı ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla bulundukları il dışında lisansüstü eğitim yapacnk_ainştırma görevlilerinin kadroları 2547 sayılı Kanun'un 35. maddesi uyarınca mecburi hizmet yUKTenmck kaydıyla tahsis edilmektedir. Anılan Kanun maddesi sadece araştırma görevlilerini kapsamakta olup diğer öğretim elemanlarına il dışında lisansüstü eğitim yapmalarına olanak sağlamamaktadır.

Ayrıca 2547 sayılı Kanun'un 36. maddesi ür-öğretim görevlisi ve okutmanların tam gün çalışma esasına bağlı görevliler oldukları ve haftalık ders yüklerinin 12 (oniki) saatten az olmayacağı hüküm altına alınmıştır.

Başkanlığımıza yapılan müracaatlardan Üniversitelerin farklı uygulamalar yaptığı bazı
Rektorlü klerce yukarıda belirtilen gerekçeler ile öğretim elemanlarına 2547 sayılı

Kanun'un 35. maddesi uygulanmadan lisansüstü eğitim yapmalarına izin verilmezken bazı Rektörlüklerimizce ise kısa süreli görevlendirmeler ile lisansüstü eğitimlerini tamamlattırdıkları anlaşılmıştır.

Üniversitenin bulunduğu il dışındaki bir başka üniversitede lisansüstü eğitim yapan öğretim elemanlarının eğitim-öğretirnlerini engelleyici herhangi bir işlem yapılmaması ancak. 2547 sayılı Kanun'un 36. maddesinin (c) bendi "Devamlı statüde bulunan öğretim üyeleri ile aylıklı öğretim yardımcılarının en az Devlet memurları için kabul edilmiş olan haftalık çalışma süresi kadar bir süre eğitim-öğretim. bilimsel araştırma, uygulama ve yönetim görevleriyle üniversite organlarınca verilen diğer görevleri yapmakla yükümlüdürler'' hükmü uyarınca ilgililerin takip edilerek gereğinin buna göre yapılması hususunda bilgilerinizi saygılarımla rica ederim.

Erdoğan TEZİÇ
Başkan

DAĞITIM:

-Tüm Üniversite Rektörlüklerine (Vakıf Üniversiteleri hariç)



Kocaeli Üniversitesi : 1 8 Nisan 2007


9. Cad. 06539 BükenC / ANKARA

Telefon : (0312)______________ Faks : (0312)

e-posta :


Ayrıntılı Bilgi İçin frlibat: _ Elektronik Ağ : www.yok-gov.tr

No comments: