Monday, August 13, 2007

DOKTORA ÖĞRENİMİ (LİSANSÜSTÜ ÖĞRENİM) GÖRME SUÇU - İlk yazı - 9.10.1997



B.30.0.APK.0.00.00.04.09 9495-20169

Lisansüstü Eğitim 9.10.1997

Bilindiği üzere; Yükseköğretim kurumlarımızın öğretim elemanı İhtiyacını karşılamak amacıyla, 2547 sayılı Kanun'un 33.maddesi uyannca araştırma görevlisi kadrolarına atanmak suretiyle lisansüstü eğitim amacıyla yurtdışına eleman gönderilmektedir.

Bu şekilde yurtdışına gönderilen ve yüksek lisans eğitimlerini tamamlayarak, doktora eğitimi için

Kurulumuzca belirlenen üniversitelerden akseptans temin edemeyenler ile Lisansüstü eğitim amacıyla

yurtdışına gönderilmek üzere yapılan YLS sınavında başarılı olan ancak gerekli dil şanı ve akseptans

sağlayamadığından yurtdışına çıkamayan ve üniversite kadrolanndaki araştırma görevlilerine 05.10.1996

gün ve 22778 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin

2. ''..maddesinin (g) bendi gereğince, sınavsız olarak lisansüstü eğitim yapma hakkı tanınmıştır.Ancak, anılan

vonetmelik çerçevesinde Başkanlığımıza gönderilen tekliflerde araştırma görevlilerinin mecburi hizmet

ödenmeksizin, 2547 sayılı Kanun'un 39.maddesi uyannca kısa süreli görevlendirilmeleri islenmektedir.

2547 sayılı Kanun'un 39. maddesi ve buna dayanılarak hazırlanar. "Yurt İçinde ve Dışında Görevlendirmelerde Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik" gereğince lisansüstü eğitim amacıyla görevlendirme yapılması mümkün görülmediğinden, sözkonusu araştırma görevlilerinin lisansüstü eğitimlerini, 2547 sayılı Kanun'un 35.maddesi ve buna dayanılarak hazırlanan "Bir Üniversite Adına Bir Diğer Üniversitede Lisansüstü Eğitim Gören Araştırma Görevlileri Hakkında Yönetmelik" çervesinde yapmaları gerekmektedir.

Aynca, yükseköğretim kurumlanmızda Öğretim Görevlisi, Okutman ve Uzman kadrosunda bulunan öğretim elemanlarının da sözkonusu yönetmelikten yararlandınlmalan teklif edilmektedir Ancak, sözkonusu yönetmelik sadece araştırma görevlisi kadrosunda bulunanları kapsadığından, araştırma görevlisi dışındaki öğretim elemanlarının anılan yönetmelik çerçevesinde lisansüstü eğitim yapmalarının teklif edilmemesi, bu unvandaki öğretim elemanlarının bulundukları şehir dışındaki üniversitelerde 2547 sayılı Kanun'un 39.maddesi uyannca görevlendirilerek lisansüstü eğitim yaptınlmaması hususunda gereğini rica ederim.


Prof.Dr İsmail TOSUN
Başkan Vekili


DAĞITIM :

-Üniversite Rektörlüklerine

No comments: