Monday, August 13, 2007

DOKTORA ÖĞRENİMİ (LİSANSÜSTÜ ÖĞRENİM) GÖRME SUÇU - 5. yazı - 06.05.2003 - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART

Personel Dairesi Başkanlığı

SAYI : B.30.2.ÇAÜ.0.70.71.02/ 1587 -2783
KONU : 2547 Sayılı Kanunun 35. maddesi 06.05.2003

DUYURU

İLGİ : 04.05.2001 tarih ve 02-1527-2285 sayılı yazımız,

İlgi yazımız ekindeki Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın 19.04.2001 tarih ve 3097-8573 sayılı yazısında;

' -Rektörlüklerimizce. öğretim görevlisi, okutman, uzman kadrosundaki öğretim elemanlarına bulundukları şehir dışındaki üniversitelerde lisansüstü eğitim yaptırılmaması .

-Bulundukları şehir dışında lisansüstü eğitim yapan araştırma görevlilerine 2547 sayılı Kanıın'un 35. maddesinin uygulanması.

-Kadroya atandıkları tarihten önce lisansüstü eğitime başlayan araştırma görevlilerine atandıkları tarih itibariyle 2547 sayılı Kanunun uygulanması.

-Lisansüstü eğitimlerini anılan Kanun maddesi ululanmadan yananlar ve bunlara izin veren idareciler hakkında, soruşturma açılması "

gerektiği bildirilmesine rağmen bu kurallara uyulmadığı tespit edilmiştir.

Eğer 04.05.2001 tarihinde bulundukları şehir dışındaki herhangi bir üniversitede lisansüstü eğitimlerinin ders aşamasında olan. ya da belirtilen tarihten sonra kayıt yaptırarak ders aşamasında olan öğretim görevlisi, okutman, uzman kadrosundaki öğretim elemanlarının lisansüstü eğitimlerinin hangi aşamada olduğuna bakılmaksızın, hemen öğrencilikle olan ilişkilerini kesmelerinin, tez aşamasında olanların ise araştırma görevlisi kadrosuna geçmelerinin sağlanması ve 2547 Sayılı Kanunun 55. maddesi uyarınca işlem vapılınası gerektiği, kabul etmeyenler ve yasal konuma uyum sağlamayanlar ve bu konuma göz yuman yoneticiler hakkında soruşturma açılarak yasal işlem yapılması zorunluluğu bulunduğunun göz önünde bulundurulmasını:

Bugünden itibaren de yukarıdaki kurallara uymadan şehir dışındaki herhangi bir üniversiteden yasal statüye uymadan, yasal izin alınmaksızın, kaçak veya gizli ilişkilerin sürdürülmesi suretiyle alınmış lisansüstü diplomalarına dayanılarak intibak yapılmayacağını.

2547 sayılı yasanın 35.maddesi kapsamı dışında Yüksek lisans ve doktora öğrenimi yapan araştırma görevlilerinin de. derhal 2547 Sayılı Kanunun 35. maddesi uyarınca görevlendirilmesi hususunda.

Gerekli işlemlerin yapılarak yasa kapsamında işlemlerinin tamamlanması gerektiğini; 2547 sayılı Kanunun 35. maddesi dışında lisansüstü eğitim yapan öğretim elemanlarına, yasal şartlar dışında izin veren idareciler hakkında soruşturma açılması gerektiğini;

Belirtilen konuların takibinden bizzat Fakülte Dekanları; Enstitü.Yüksekokul \e Meslek Yüksekokulu Müdürleri ile ögretim elemanlarının görevli olduğu birimlerin idarecilerinin sorumlu olduğunun bilinmesini:

Tüm Fakültelerimiz ve Yüksekokul Müdürlüklerimizin Yükseklisans ve doktora yapmamış tüm öğretim elemanlarına, işbu yazımızın bir suretini tebliğ belgesi düzenleyerek tebliğinin ve tebliğ evraklarının Rektörlüğümüze gönderilmesinin sağlanmasını;
Yükseköğretim Kurulu Başkanhğı'na da bu şekilde bilgi verileceğinin bilinerek,
gereğinin yerine getirilmesini Önemle rica ederim.
Prof.Dr.Ramazan AYDIN

Rektör








Dağıtım :


-Tüm Birimlere

http://www.comu.edu.tr

Fax : 0-286-2180516


Tel: 0-286-2180018-37

No comments: